چگونه گوشی موبایل کارکرده خود را گارانتی کنیم؟

خرابی بخشی جدایی ناپذیر از محصولات برقی است و شما هرچقدر هم که مدل باکیفیت و گران قیمتی را برای خرید انتخاب کنید، باز هم ممکن است محصول شما با خرابی مواجه شود. گوشی‌های هوشمند امروزه کارایی بسیار زیادی دارند و در عین حال نیز گران هستند و در صورت خرابی شما نمی‌توانید به سرعت آن‌ها را جایگزین کنید. به همین سبب داشتن گارانتی معتبر جهت تعمیرات اهمیت بالایی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در مورد خرید گارانتی برای گوشی صحبت کنیم.

گارانتی گوشی چیست؟

همان طور که می‌دانید گارانتی یا همان ضمانت نامه، یک تضمین از طرف شرکت ارائه دهنده خدمات در جهت تعمیر یا تعویض رایگان قطعات داخلی گوشی تحت شرایط مرسوم است.

همه گوشی‌ها گارانتی دارند؟

از چند سال قبل و همزمان با قانون جدید رجیستری گوشی‌های هوشمند، گارانتی و رجیستری گوشی به هم گره خوردند. یعنی اگر گوشی به صورت شرکتی وارد کشور شده باشد حتما برای داشتن کد رجیستری باید گارانتی هم داشته باشد. در واقع اگر شما یک گوشی نو از مغازه یا سایت‌های معتبر خریداری کنید به طور حتم همراه با گارانتی خواهد بود.

پس از اتمام گارانتی چه کاری می‌توان انجام داد؟

گارانتی‌های شرکتی معمولا 18 ماهه است و نهایتا به صورت 24 ماهه ارائه می‌شود. پس از اتمام این مدت زمان شرکت ارائه دهنده خدمات دیگر تعمیر و تعویض قطعات را به صورت رایگان انجام نخواهد داد و در صورت خرابی گوشی هوشمند شما مجبور می‌شوید هزینه بالایی را بپردازید.

خرید گارانتی برای گوشی یعنی چی؟

در بالا اشاره کردیم که پس از اتمام دوره گارانتی، شرکت ارائه دهنده خدمات دیگر تعمیر و تعویض قطعات را به صورت رایگان انجام نخواهد داد، اما این پایان راه نیست و شما می‌توانید برای گوشی خود از کسری پارس گارانتی خریداری کنید.

خرید گارانتی یعنی این که شما بسته به قیمت گوشی، مبلغی را به کسری پارس پرداخت می‌کنید و در عوض گوشی شما گارانتی خواهد شد. در این صورت اگر با هرگونه خرابی تحت شرایط شرکت کسری پارس مواجه شوید، می‌توانید بدون هزینه گوشی خود را تعمیر کنید.

قابل ذکر است که کسری پارس یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان گوشی هوشمند در ایران به حساب می‌آید که نزدیک به 10 سال سابقه دارد. این شرکت خدمات گارانتی و تعمیرات را نیز به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد.

خرید گارانتی از کسری پارس چگونه است؟

به سایت کسری پارس مراجعه کنید و به روی گارانتی پلاس بزنید. در این مرحله باید برند گوشی خود را انتخاب کنید. در حال حاضر چهار برند سامسونگ، اپل، شیائومی و ریلمی در لیست دیده می‌شود. پس از انتخاب برند گوشی باید مدل آن را به صورت دقیق وارد کنید (به جزئیاتی مثل 5G در ادامه نام گوشی توجه داشته باشید).

در ادامه باید مدت زمان گارانتی را انتخاب کنید که بین دو گزینه 6 ماهه و 12 ماهه قابل انتخاب است. در فیلد انتهایی قیمتی روز گوشی خود را به تومان وارد کنید و در نهایت به روی تایید و ادامه بزنید. در ادامه باید شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس کد پیامک شده را در سایت بزنید.

در مرحله بعدی نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و همچنین کد IMEI گوشی را وارد کنید. این کد به روی جعبه گوشی یافت می‌شود و همچنین با خود گوشی می‌توانید *#06# را شماره گیری کنید. در نهایت کارشناسان کسری پارس با شما تماس خواهند گرفت تا این خرید گارانتی نهایی شود.

در نظر داشته باشید که برای خرید گارانتی از کسری پارس الزامی به این وجود ندارد که گوشی شما از ابتدا نیز گارانتی این شرکت بوده باشد. این یعنی شما پس از اتمام هر گارانتی می‌توانید گوشی خود را از طریق کسری پارس مجدد گارانتی کنید.

شرایط گارانتی کسری پارس چیست؟

تلفن همراه گارانتی شده توسط کسری‌ پارس به غیر از موارد زیر در تمام شرایط شامل گارانتی می‌شود.

  • استفاده، نگهداری و یا هرگونه کارکرد ناصحیح یا خارج ساختن محصول از شکل عادی خود.
  • اقدام به سرویس، تعمیر و یا هرگونه تغییر در محصول توسط افراد غیرمجاز و در خارج از مرکز خدمات کسری پارس.
  • خرابی به دلیل استفاده از هرگونه وسایل جانبی غیراستاندارد.
  • فلش کردن دستگاه در خارج از مرکز خدمات کسری پارس.
  • لوازم جانبی،باتری و قلم شامل گارانتی نمی‌شود.
  • مخدوش کردن یا دست‌کاری شماره شناسه دستگاه (IMEI) در کارت گارانتی و یا در محصول.
  • پیکسل سوخته روی صفحه‌نمایش که در اثر ضربه پدید می‌آیند.
  • پخش شدگی رنگ روی صفحه‌نمایش که در اثر ضربه پدید می‌آیند.
  • شکستگی، اثرات ضربه و یا هرگونه تماس با مایعات و رطوبت خوردگی

هزینه خرید گارانتی کسری پارس چقدر است؟

هزینه گارانتی کسری پارس به دو مورد کلی بستگی دارد، یکی قیمت گوشی و دیگری مدت زمان گارانتی. برای نمونه قطعا هزینه خرید گارانتی کسری پارس برای یک گوشی 50 میلیونی بیشتر از یک گوشی 20 میلیونی است.

برای چک کردن این مورد می‌توانید به صفحه مربوطه که در بالا توضیح دادیم مراجعه کنید و سپس مدت زمان گارانتی و همچنین قیمت گوشی خود را بزنید تا هزینه در پایین نمایش داده شود. برای نمونه هزینه خرید گارانتی برای یک گوشی 36 میلیونی به صورت 12 ماهه حدود 2.3 میلیون تومان خواهد بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *