طرفداران محصولات شرکت اپل بی صبرانه منتظر عرضه گوشی آیفون 15 پرو مکس به بازار هستند. دقیقا نمی شود مشخص کرد که این پرچم دار پر هیاهو اپل چه آپشن های جدیدی دارد اما طبق اطلاعات موجود سعی خواهیم کرد هر آنچه درباره iPhone 15 Pro Max موجود است را بررسی کنیم.

آیفون 15 پرو مکس اپل پیش بینی می شود تا حدود سپتامبر سال 2023 به بازار عرضه نشود.اما بازار گمانه زنی ها از همین الان داغ است و  شایعه های زیادی درباره آیفون 15 پرومکس به گوش می‌رساند. با تیم تحریریه گوشیکا همراه باشید تا از جدیدترین اخبار حوزه آیفون ها آگاه شوید.

معرفی آیفون 15 پرو مکس | مشخصات iPhone 15 pro max

جدیدترین گوشی آیفون اپل

صحبت درباره آیفونی که تا ماه های دیگر هم به بازار نمیرسد ممکن است مقداری عجیب باشد اما با توجه به اخبار جدیدی که از این آیفون پرو مکس شنیده ایم، شاید خیلی هم زود نباشد که کمی درباره آن بحث کنیم.


هر چند با وجود شایعات متعدد همچنان اطلاعات زیادی درباره iPhone 15 Pro Max نداریم و فعلا این گوشی در مرحله طراحی است و تا هنگام عرضه نهایی به بازار گوشی احتمالا خیلی از مشخصات گوشی تغییر کند. کمپانی اپل حدود سپتامبر سال 2022 مدل‌های  iPhone 14 و  iPhone 14 proرا روانه بازار کرد؛ ولیکن شایعه های موجود درباره آیفون 15 پرو مکس را از مدت‌ها قبل از انتشار آخرین آیفون‌ها خبردار می شویم.


پرچم دار جدید اپل احتمال قوی تا چند ماه دیگر به دست مشتری ها خواهد رسید.
 چهار مدل از گوشی iPhone 15 در سایزهای مشابه با نمونه های iPhone 14، شامل دو مدل آیفون در اندازه 6.1 اینچ و دو مدل آیفون در اندازه 6.7 اینچ عرضه خواهد شد. طبق روال یکی از هر سایز مدل‌های رسمی و استاندارد آیفون 15 می شوند؛ و باقی مانده مدل ها، مدل‌های گران‌ یا همان iPhone pro می شوند. مثل آیفون 14، بعضی از مهم ترین ویژگی‌ها برای مدل‌های  iPhone 15 Pro حفظ خواهند شد.

معرفی آیفون 15 پرو مکس | مشخصات iPhone 15 pro max

گوشی iPhone15 pro max

موبایل آیفون 15 پرو مکس در انتها سال 2023 با خصوصیات جدیدی از گوشی های اپل به بازار خواهد آمد. طراح ایتالیایی د روسا با استفاده از گمانه زنی ها و تصاویر منتشر شده در بازار شایعات، اقدام به طراحی یک مدل احتمالی از این گوشی کرده است. طبق طرح د روسا، احتمالا منتظر رونمایی از یک ماژول دوربین متفاوت با طراحی لنز پریسکوپی در آیفون 15 پرو مکس باشیم.

شرکت اپل در نظر دارد که طراحی پنل جلویی این آیفون جدید را دچار تغییرات نکند که این موضوع در فیلمی که به تازگی منتشر شده مورد توجه قرار گرفته است.
ممکن است بعضی خصوصیات موجود در طرح احتمالی در واقعیت پیاده سازی شوند، اما انتظار برای ویژگی های مثل تراشه M-1 و کم شدن برآمدگی ماژول دوربین دور از ذهن به نظر می آید. در پایان بر اساس بعضی آمارها، اپل تصمیم دارد قیمت مدل‌ جدید آیفون 15 پرو مکس را افزایش چشم گیری دهد.

مشخصات سخت افزاری آیفون 15 پرو مکس

  • پشتیبانی از قابلیت Mag-safe برای انتقال اطلاعات و شارژ
  • تاچ ‌آیدی تعبیه شده در پایین صفحه نمایش
  • ارایه در اندازه های 6.7 و 6.1 اینچ
  • برخورداری از پردازشگر  A17
  • داشتن لنز پریسکوپ با ویژگی زوم
  • پورت یو اس بی C
  • استفاده از تراشه مودم Qualcomm

بررسی تخصصی ویژگی های iPhone 15

طبق احتمالات باید منتظر ارایه  USB-Cباشیم، این ویژگی در تمام مدل ها وجود خواهد داشت. در این پرچم دار اپل از تراشه‌ مودم کوالکام استفاده می شود، علت این امر به آماده نبودن تراشه‌های شرکت اپل برمیگردد.
در مدل‌های iPhone 15 pro  تراشه‌ های توسعه یافته در اندازه سه نانو متری A17  بکار میروند، اما انتظار میرود مدل‌های دیگر iPhone 15 به تراشه A16 آپدیت شوند؛ همین طور مدل‌های پرو آیفون توانایی ارتقا فریم ‌های تیتانیوم را دارا می باشند.

بنا بر اظهارات جدید فردی به نامMark Gurman ، دور از ذهن نمی باشد که اپل قصد داشته باشد مدل “pro max” آیفون 15 را با مدل تازه “Ultra” عوض کند.
سابقا شرکت Apple از محصول  Apple Watch Ultraدر سال 2022 رونمایی کرده بود، و همین طور  اسم جدید اولترا را در پیشرفته ترین ورژن M1 به کار برده بود.
فرضیه احتمالی این است که بالاترین سطح آیفون در مقطع کنونی، که آیفون15 پرو مکس است را می‌ شود به آیفون 15 اولترا اسم گذاری کرد.

پیش بینی می شود در  آیفون 15 پرو مکس دکمه‌های Power  و صدا به شکل جامد طراحی شده باشند. در مقطع کنونی، محصولات آیفون از دکمه ای با کارکرد مکانیکی بهره می برند، ولی دکمه جامد به شکل بازخورد لمسی در تقلید احساس فشار دکمه کار می کند.

بنا بر ادعا روزنامه ای از کشور کره جنوبی انتظار میرود آیفون 15 پرومکس یگانه محصول اپل در سال جاری باشد که دارای لنز پریسکوپ می باشد و از قابلیت پیشرفته زوم اپتیکال استفاده میکند.

معرفی آیفون 15 پرو مکس | مشخصات iPhone 15 pro max

لنز دوربین پریسکوپ چگونه است | لنز پریسکوپ آیفون

نور وارده به لنز  TelePhoto به وسیله آینه زاویه ‌دار به طرف سنسور عکس دوربین منعکس خواهد شد. این قابلیت در نهایت به کاربران کمک می کند تا تجربه ای بهتر از عکاسی داشته باشند و تصاویر گرفته شده را بدون هیچگونه تاری بزرگ نمایی کنند.

میزان رم گوشی جدید اپل iPhone 15 Pro

مدل‌ های iPhone 15 Pro تا میزان 8 گیگابایت رم را ساپورت می کنند؛ در حالیکه در مدل‌ های حال حاضر  iPhone 14 pro پشتیبانی رم تا 6 گیگابایت است.
احتمال می رود در آیفون 15 پرو حافظه LPDDR5 به کار برده شود؛ این روند ممکن است تا عرضه iPhone 16 هم ادامه باشد و در نهایت اپل قصد دارد در سال آینده به حافظه LPDDR5X مهاجرت کند.

آیفون 15 پرو مکس کی می آید ؟ (تاریخ عرضه iPhone 15 در بازار)

بنا بر رسم هر سال شرکت اپل تاریخ انتشار آیفون‌های جدید بر اساس یک زمان ‌بندی دقیق و از قبل تعیین شده است. بعد از انتشار iPhone13 در سال 2021، انتظار میرود گوشی‌های جدید نیز  به همین ترتیب عرضه شوند. زمان تقریبی برای عرضه آیفون 15 در ماه سپتامبر سال 2023 یا همان شهریور ماه سال 1402 می باشد.

قیمت iPhone 15 Pro Max چند است؟

طبق حدسیات موجود احتمالا قیمت مدل‌های آیفون 15 پرو بیشتر هستند و یک شکاف قیمتی بیشتری میان قیمت آیفون 15 پرو و پرو مکس و آیفون 15 پلاس ایجاد می شود.

فعلا قیمت  iPhone 14 و مدل  Pro Max آن از حدود 1000 دلار شروع و به ترتیب 1099 دلار می شود. طبق این فرضیات قیمت اولیه iPhone 15 Pro در دامنه قیمتی بیشتر از 1000 دلار است.

پورت ها در آیفون 15 پرو مکس

این گوشی ممکن است بدون پورت و مطلقا بی‌سیم باشد. در انتها 2021 کمیسیون قانون گذاری اروپا تصویب کرد که همه گوشی‌ های هوشمند از این تاریخ به بعد باید با پورت ورودی  USB-C به بازار بیایند. در صورت عمل به این پیشنهاد باید تمام گوشی های ساخته شده از سال مجهز درگاه  USB-Cباشند.

با عرضه درگاه‌ USB-C سرعت انتقال داده ها بسیار بیشتر می شود. طبق نظرات تحلیل گر شرکت اپل مدل‌ های گوشی  iPhone 15 Pro دست کم از قابلیت USB 3.2 پشتیبانی خواهند کرد. میانگین سرعت انتقال داده در درگاه USB 2.0 470 مگابیت بر ثانیه بوده است، اما این سرعت در USB 3.2 به 20 گیگابیت بر ثانیه امکان ارتقا دارد.

معرفی آیفون 15 پرو مکس | مشخصات iPhone 15 pro max

نتیجه گیری

پرچم دار اپل با قابلیت‌های جدید زیادی به بازار عرضه می شود.
تا زمان عرضه نهایی این آیفون زمان زیادی مانده و قطعا اطلاعات بیشتری به دست خواهد آمد که به محض دریافت شما مخاطبان همیشگی بلاگ تخصصی گوشیکا را در جریان خواهیم گذاشت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *