بازار خرید و فروش گوشی همراه همیشه از داغ‌ترین بازارها بوده است. به دلیل قیمت بالا گوشی های عرضه شده موجود در بازار بسیاری از افراد خرید گوشی دست دوم را ترجیح می‌دهند.

 اما معمولا خرید و فروش موبایل‌های دست دوم کمی نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر نسبت به خرید یک محصول نو دارد؛ به عنوان یک خریدار گوشی استوک باید از بسیاری از موارد فنی و حقوقی آگاهی پیدا کنید تا یک خرید ایمن و راضی کننده را به سرانجام برسانید.

در این مقاله آموزشی جامع درباره خرید و فروش گوشی دست دوم برای شما تهیه کرده‌ایم تا از این پس با دانش بیشتر و خیالی آسوده تر در بازار گوشی های دست دوم خرید کنید.

راهنمای خرید گوشی دست دوم و کارکرده

گوشی دست دوم بخریم ؟ (مقایسه گوشی دست دوم)

هر روزه شاهد عرضه گوشی‌های پرچم دار گران و پیشرفته تر از قبل در بازار هستیم. معمولا در طول سال هر کمپانی معتبر تولید گوشی‌همراه چندین مدل جدید از محصولات خود را رونمایی میکند.

اگر گوشی باز هستید احتمالا شما هم همیشه دوست دارید که جدیدترین گوشی‌ها را داشته باشید و تجربه کار با آنها و دیدن آپشن های جدید اضافه شده را داشته باشید.اما جدیدترین گوشی‌های بازار معمولا قیمت خیلی بالایی دارند و به این زودی‌ها هم قیمت آنها افت نمیکنند.

در این بحبوحه افرادی هستند که به هر دلیلی بعد از خرید گوشی‌های نو نیاز به فروش گوشی خود دارند و اینجا هست که شما می توانید به خواسته خود برسید و یک گوشی اصلی جدید را با قیمت مناسب خریداری کنید.

اما خرید گوشی دست دوم همواره باید با دقت و نظر متخصصین انجام شود تا کلاه سر شما نرود.به طور کل در بازار محصولات استوک الکترونیکی اعم از گوشی و تبلت تا تلویزیون و لپ‌تاپ باید به یک سری نکات توجه فرمایید تا خرید شما درست شکل بگیرد.

پس گوشی دست دوم بخریم ؟ بله بخرید اما راهنما خریدی مطمئن داشته باشید.

خرید یک گوشی دست دوم تمیز در مقایسه با خرید گوشی نو که قیمت بسیار بالاتری هم دارد گزینه معقولانه‌ای به نظر می‌رسد.

توجه داشته باشید بسیاری از افراد امروزه بعد از خرید یک گوشی و کمی کار کردن از آن خسته میشوند یا به دلیل نیاز مالی مجبور به فروش گوشی اصلی خود می شوند . بسیاری از این گوشی‌ها چند‌ماهی بیشتر از خرید آنها نمیگذرد و از نظر کارایی و کیفیت در نقطه اوج هستند؛ اگر در بازار موبایل دست دوم به چنین گزینه‌هایی برخورد کردید بعد از انجام بررسی گوشی و اطمینان حاصل کردن از صحت آن در خرید چنین گوشی‌هایی شک نکنید.

راهنمای خرید گوشی دست دوم و کارکرده

مزایا گوشی دست دوم (آیا گوشی دست دوم خوب است؟)

گوشی‌های دست دوم به دلیل اینکه مدتی از استفاده آنها میگذرد به شکلی خودشان را نشان داده‌اند و مزایا و معایب خود را آشکار کرده‌اند.

جدیدترین گوشی‌ها و مدل‌های پرچم‌دار بازار موبایل هم گاها پیش آمده بعد از خرید توسط مشتری‌ها و کمی استفاده توسط آنها باگ‌ها و مشکلات عجیب خود را نشان می‌دهند و از این جهت هیچوقت نمیشود نسبت به عملکرد صددرصد صحیح یک گوشی نو اطمینان حاصل کرد.

از طرفی گوشی‌های دست دومی که مدتی از خرید آنها میگذرد هر چه داشته‌اند را رو کرده‌اند و استفاده کننده این دیوایس ها با تمام نقاط قوت یا ضعف آنها آشنا شده است . معمولا هم اینطور است که گوشی‌های جدید مدتی طول میکشد تا نقاط ضعف و باگ‌های خود را نشان دهند.

به همین دلیل اگر قصد تهیه گوشی دست دوم را دارید می توانید از فروشنده بخواهید تا درباره تجربه خودش از کار با گوشی و ایرادات مشاهده شده از سوی شرکت سازنده برای شما توضیح دهد؛ معمولا اگر از دوستان یا افراد آشنا یا انسان های صادقی قصد خرید گوشی دست دوم داشته باشید صادقانه تجارب خودشان از کار با گوشی را در اختیار شما میگذارند و از این جهت از سود و زیان گوشی استوک آگاه می شوید.

حتی خودتان می توانید گوشی را برای مدتی بررسی کنید تا از صحت و کارایی درست آن اطمینان حاصل کنید، یا اصلا ممکن است گوشی در بهترین عملکرد خود باشد اما نحوه طراحی و ساخت آن با سلیقه شما سازگار نباشد؛ به همین دلیل اگر بین شما که خریدار هستید و فروشنده گوشی اعتمادی وجود دارد یا از قبل با یکدیگر معامله گوشی انجام داده‌اید می توانید از او درخواست کنید تا برای چند روزی گوشی در اختیار شما باشد تا هر چه بیشتر از عملکرد صحیح گوشی اطمینان حاصل کنید.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس+ ۵۱۲ گیگ رام ۱۲

نکات مهم خرید گوشی دست دوم | راهنما خرید گوشی کارکرده

خرید و فروش گوشی دست دوم را باید به دو قسمت تقسیم کرد.

در قسمت اول شما باید از اصالت گوشی دست دمورد نظر اطمینان حاصل کنید.به عبارت دیگر امروزه گوشی های سرقتی و قاچاقی زیاد شده‌اند و شما باید مطمئن باشید که گوشی خریداری شده اصل و قانونی است .

قسمت دوم مرتبط با بحث فنی و عملکرد صحیح تک تک اجزای سازنده گوشی است. به دلیل ماهیت پنهان بسیاری از قطعات موبایل مثل هارد، باتری و… به صورت مستقیم نمی شود آنها را بررسی کرد؛ و نیاز به باز شدن موبایل و بررسی توسط فردی متخصص دارند.

خرید گوشی دست دوم اصل و قانونی

همواره سعی کنید تهیه گوشی استوک را از مراجع معتبر آنلاین یا حضوری تهیه کنید. بسیاری از گوشی‌هایی که در مکان‌های پرت و دورافتاده مثل پاساژهای مخصوص این کار که حتی به اسامی خاصی هم معروف هستند فروخته می شوند در آینده برای شما دردسر ساز خواهند شد.

طبق قوانین خرید و فروش گوشی‌های همراه یکی از دلایلی که اثبات می‌کند خرید شما قانونی بوده و شما مالک گوشی هستید داشتن جعبه اصلی حاوی هولوگرام گوشی است.

همواره در نظر داشته باشید که اگر برای اثبات مالکیت گوشی همراه خود با مشکلی مواجهه شدید یا گوشی شما به سرقت رفت برای انجام مراحل قانونی و ردیابی گوشی همراه به جعبه اصلی گوشی نیاز خواهید داشت.

به همین دلیل باید از خرید گوشی‌های بدون جعبه اصلی پرهیز کنیم و تا حد امکان خرید‌ گوشی را در فروشگاه‌های معتبر انجام بدهیم.در صورت خرید گوشی دست دوم یا حتی گوشی دست اول و نو بهتر است از فروشنده درخواست ارایه فاکتور کنیم؛ یک فاکتور مهر و امضا شده معتبر از هر جهت به شما اطمینان قانونی در اثبات مالکیت گوشی همراه میدهد.

در بحث راهنما خرید گوشی دست دوم باید به یک نکته مهم دیگر هم توجه کنید.

از چندین سال گذشته برای مبارزه با قاچاق و سوداگری در خرید و فروش موبایل قانون رجیستری تلفن‌های همراه به تصویب رسیده است و همواره باید در تمامی خرید و فروش ها به رجیستر بودن گوشی همراه اهمیت داد.

اگر گوشی شما به هر دلیلی رجیستر نشده باشد که احتمالا نشان می‌دهد این گوشی از لحاظ قانونی مشکل دارد و چه بسا به صورت قاچاقی وارد بازار شده باشد شما با مشکل اساسی رو به روی خواهید شد.

عدم رجستر گوشی همراه می تواند از اتصال شما به اپراتورهای مخابراتی جلوگیری کند. یعنی با اینکه شما سیم کارت معتبر بر روی گوشی خود قرار داده‌اید قادر نیستید به شبکه مخابراتی برای تماس و استفاده از امکانات ارتباطی متصل شوید.

از این روی انتظار میرود در هنگام خرید گوشی دست دوم حتما نسبت به فعال کردن رجیستری با شماره همراه خودتان اقدام کنید. برای رجیستری کردن می توانید از فروشنده درخواست کنید تا این کار را برای شما انجام دهد؛ ولی حتما باید پیامکی بر روی خط همراه شما ارسال شود که مبنی بر تایید رجیستری گوشی همراه شما می باشد.

اگر خرید گوشی دست دوم را از طریق بستر آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی انجام میدهید حتما توجه داشته باشید که این فروشگاه آنلاین دارای مجوزهای لازم باشد و نمادهای الکترونیکی مثل اینماد را در سایت خود داشته باشد.

راهنمای خرید گوشی دست دوم و کارکرده

راهنمای فنی خرید گوشی دست دوم

همانطور که قبل تر اشاره شد به دلیل پیچیدگی های فنی و دارا بودن قطعات بسیار در گوشی، باید یک بررسی تخصصی نسبت به عملکرد صحیح اجزای موبایل انجام داد تا یک گوشی دست دوم سالم را خریداری کنیم.

بهتر است برای مدتی با گوشی مورد نظر که قصد خریداری آن را دارید کار کنید تا اگر احیانا ایراد احتمالی وجود داشت از آن اطلاع پیدا کنید.

اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند که با دانلود و نصب آنها بر روی گوشی موردنظر، تمام اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی رو برای شما نمایش می‌دهد.

اگر می‌توانید نام مدل گوشی را در اینترنت سرچ کنید و ویژگی های سخت افزاری آن را از سایت سازنده یا مراجع آنلاین معتبر یادداشت کنید.

سپس با کمک نرم افزارهای گفته شده مشخصات شرکت سازنده را با مشخصات نمایش داده شده مطابقت دهید؛ در صورت عدم مطابقت ممکن است قطعات اصلی گوشی شما دستکاری شده باشد(گاها هم این نرم‌افزارها ممکن است به خطا اطلاعات غلط بدهند! )، دراین صورت باید احتیاط بیشتری در معامله گوشی دست دوم خود داشته باشید.

همین طور برای اطمینان حاصل کردن بیشتر میتوانید با توافق با فروشنده گوشی همراه، نزد متخصص تعمیر گوشی و مراکز معتبر این شغل بروید و یک بررسی بی طرفانه توسط متخصص تعمیرات موبایل انجام دهید.

متخصص گوشی همراه می تواند ایرادات سخت‌افزاری گوشی را به شما نشان دهد. اگر قطعاتی از گوشی دچار خرابی هستند یا ممکن است در آینده نزدیک از عملکرد صحیح متوقف شوند در این بررسی تخصصی مشخص می شوند. حتی می توانید از متخصص بخواهید که با بررسی گوشی اطمینان حاصل کند که هیچ یک از قطعات اصلی گوشی مانند باتری، برد، هارد و… دستکاری نشده اند و همان قطعات اصلی کارخانه هستند.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس+ ۵۱۲ گیگ رام ۱۲

نکته حایز اهمیت دیگر مربوط به لوازم جانبی همراه گوشی دست دوم می باشد.

اهمیت استفاده از منبع شارژ اصلی خود گوشی برای همه روشن است.استفاده کردن از یک شارژر غیراصلی یا متعلق به مدل‌های دیگر گوشی‌ها بزرگ‌ترین ضربه‌ای است که می توانید به گوشی خود بزنید.

به طور مختصر به دلیل اختلاف در ولتاژهای ورودی و خروجی هر شارژر که مختص به گوشی خاص است، ممکن است با استفاده از شارژر غیراصلی باعث دریافت فشار بیش از اندازه به گوشی و مخصوصا باتری و عملکرد هارد آن شوید.

به همین جهت در هنگام خرید گوشی دست دوم حتما توجه کنید که شارژری که از فروشنده دریافت می‌کنید همان شارژر اوریجینال گوشی باشد، برای اطمینان بیشتر می توانید با سرچ کردن مدل گوشی در گوگل و سپس تطبیق عکس شارژر اصلی با شارژری که هنگام خرید دست دوم گوشی دریافت می کنید به اصالت آن پی ببرید.حتما به میزان ولتاژهای ورودی و خروجی که بر سر شارژرها حک شده توجه کنید و آنها را تطبیق بدهید.

شرکت‌های مختلف تولید گوشی همراه به طور متفاوت اجزای مختلفی در جعبه اصلی گوشی همراه قرار می‌دهند.گاها ممکن است گوشی تولید شده با هندزفری مخصوص عرضه شده باشد و حتی شاید کابل یو اس بی جداگانه یا اقلامی دیگر همراه آن باشد.

همیشه بهتر است قبل از خرید گوشی دست دوم، آماری از عرضه گوشی نو همان مدل در بازار بگیرید تا هم از دامنه قیمتی آن آگاه بشوید و هم با تمام اقلام موجود در بسته بندی یا ویژگی‌های سخت افزاری آن آشنا بشوید تا در خرید خود به دام کلاهبرداران گوشی را نیوفتید.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس+ ۵۱۲ گیگ رام ۱۲

مرجع خرید گوشی‌های دست دوم

اگر تصمیم گرفته‌اید گوشی دست دوم مناسب بخرید باید از مراجع معتبر استفاده کنید که هم از صحت گوشی‌های دست دوم اطمینان یابید و هم بهترین قیمت مناسب گوشی‌ دست دوم را پیدا کنید.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس+ ۵۱۲ گیگ رام ۱۲

خبر خوش. با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی و رونق تجارت الکترونیک شما برای تهیه گوشی‌های دست دوم رجیستر شده و تمیز هم میتوانید به صورت آنلاین ثبت سفارش کنید.

گوشیکا نام یک فروشگاه موبایل آنلاین است که مرجع معتبری برای خرید و فروش گوشی‌های دست دوم است.به علاوه سایت گوشیکا قیمت های بسیار مناسبی دارد و شما می توانید متعادل‌ترین قیمت گوشی دست دوم را از این سایت مشاهده بفرمایید.

سایت فروش و خرید گوشی دست دوم gooshika.com یک مرجع آنلاین است که مجوزهای قانونی لازم برای فعالیت در بستر الکترونیک را دارا می باشد و از بابت خرید ایمن خیال شما را راحت نگه می‌دارد.

یکی از دغدغه‌های همیشگی خریداران گوشی های دست دوم بحث رجیستری بوده است؛ بعضی از ارایه دهندگان گوشی دست دوم رجستری موقتی به شما می‌دهند که ممکن است معتبر نباشد و بعد از مدتی از کار بیفتد.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس+ ۵۱۲ گیگ رام ۱۲

اما با ثبت سفارش آنلاین گوشی دست دوم از گوشیکا این مشکل هم رفع شده و این سایت تضمین داشتن یک گوشی رجیستر شده را به شما می دهد که برای همیشه می توانید از خدمات آنتن‌دهی استفاده نمایید.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر برای خرید گوشی دست دوم با مشاوران گروه گوشیکا در ارتباط باشید.

آگهی بیشتر...
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *